Secolul XXI este era tehnologiei, când informația circulă rapid și ajunge chiar și în cel mai îndepărtat colț al lumii în câteva clipe. Datorită faptului că omul modern are tendința de a-și ușura munca, până și cititul se face de pe telefon sau tabletă. Din acest motiv, noțiunea de carte în format fizic, fie un roman, un volum de poezii sau un manual de specialitate, a început să piardă teren în lista de hobby-uri. Scriitorului de azi îi este dificil să se promoveze ca pe vremuri, de aceea editurile au decurs la strategia de promovare on-line.
În primul rând, promovarea este o acțiune foarte importantă în ceea ce privește prezentarea unui produs consumatorului sau a unei cărți potențialului cititor. Datorită faptului că internetul este o sursă de informare nelimitată, iar omul petrece din ce în ce mai mult timp navigând pagini virtuale, promovarea unei cărți în mediul on-line este o mișcare inteligentă, deoarece astfel există posibilitatea ca mai multe persoane să vadă volumul și să fie tentate să-l citească.
În al doilea rând, internetul este un loc bun de promovare a literaturii contemporane datorită faptului că majoritatea tinerilor își petrec timpul aici. Dacă generațiile mai în vârstă au păstrat încă legătura cu literatura în format fizic, dacă mai sunt interesate de ce mai apare nou în acest domeniu, generațiile tinere nu au această percepere; dacă nu le apare în fața ochilor un volum cu o descriere captivantă, tânărul din ziua de azi nu va avea curiozitatea să meargă într-o librărie să răsfoiască noutățile.
În concluzie, promovarea literaturii contemporane în mediul virtual este o idee bună cel puțin din două motive: primul ar fi faptul că omul de azi preferă să se informeze din surse on-line, astfel încât apariția unei cărți ar deveni cunoscută unui public mai larg. Al doilea motiv ar fi că datorită sferei on-line, tinerii pot ajunge în contact cu lumea cărților fără a renunța la comoditatea de a sta cu telefonul în mână.
No comments:
Post a Comment